"Kriminell" för andra gången i mitt liv!

Jaha, fan va kul! Skulle åka upp till S-tälje idag med Ange och köpa doppresent till Nova. Skulle gå en sväng på stan och sen åka hem till Jossan å fika lite! Kändes som de skulle bli en sjukt mysig och bra dag!

Men NEJ! När vi hade åkt av motorvägen och satt där och babbla i godanro så springer de ut en jävla tomte på vägen, och jag hinner tänka "va fan håller den där tomten på med!?", ja men nej då är de en snut som visar stopptecken och vinkar in mig! Då tänkte jag bara Fan de är kört!

Sen va de en kvinnlig polis som kom fram och bad mig visa körkort och blåsa osv. Hon fråga;
Polis; - Vet du varför vi stoppa dig?
Jag;   - Ähh kanske för att jag körde lite fort...??
Polis; - Ja, vet du hur fort du körde?
Jag;   - Ähheh..nej asså jag har ingen riktig koll...

Fan va dum jag kände mig, men jag hade verkligen ingen koll på de om de va 55km/tim eller 65km/tim. Men tur i oturen, jag körde 62km/tim, dom drar av 3km så de blev 59km/tim. Aha fan då, en notreing i registret för trafikförteelse och böter på 2000 spänn! Jävla helvete...

Men hur många av oss har inte kört för fort på 30, 50, 70, 110väg nån gång!? Jag tror svaret är, ALLA!

Och som jag sa till Ange, varför måste de alltid va vi som kört för fort ibland och inte kör alldeles för fort som måste åka dit?? Ta dom som alltid kör för fort ist! Skulle man inte kunna bli varnad första gången och få böter andra gången ist!?? Fan jävla piss, men men, nu kanske jag håller mig laglig ett tag. Fick mig iaf en tankeställare nu!

Men men, jag fick ju ha kvar lappen iaf, tur de. Vafan hade ja gjort annars?? Men de är fruktansvärt sura pengar!

Men annars så har min dag varit jätte bra, men de har ju blitt endel snack om de som hänr kan man säga! Robban blev ju inte direkt glad när han fick höra de. Men dom flesta andra människor jag berättat för har bara garvat! Taskigt!

Jaja, kör försiktigt och ta hand om varandra, KRAMAR***



Kommentarer
Postat av: Anonym

hur ska polisen kunna veta att det är första gången du kör för fort? 30 och 50 är lite värre att köra fort på dessutom!

2010-03-11 @ 21:35:05
Postat av: Ida

hihi =D

2010-03-11 @ 21:35:18
URL: http://idlur.blogg.se/
Postat av: Sara

Ida; hihi, på dig du ;)



Anonym; Ja du, jag har aldrig sagt att jag inte kört för fort förut!!! Jag har körkort och vet att de är värre och köra för fort på 30 och 50väg men ja är lite frustrerad om du kanske kan sätta dig in i min situation kanske!?? Kanske lite arg på mig själv om du fattar??? Eller???

2010-03-11 @ 23:22:52
URL: http://saraeeeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0