Landet & Mormor

När vi var nere hos morfar i helgen så fick jag lite mersmak av landet tror jag!?
Fan va skönt de är och kunna vara ute på tomten utan att oroa sig över att Frasse ska springa iväg och bli överkörd eller nåt, att kunna gå långa promenader i skogen, kunna låta Frasse springa fritt överallt, slippa plocka upp hundbajs, gå i mjukisar, slippa smink, bara höra fåglarna som kvittrar, aaa..bara vara!! Helt sjukt härligt måste jag säga...

Så imorse när jag vakna, så ringde jag till mormor och frågade henne om jag inte kunde få komma ut till dom och sova kvar. Klart att jag fick de, så vi har suttit ute i solen och fika, gått långpromenad i skogen, när vi va ute och gick och kom ner til "stora" vägen så sa mormor;
"- kom ska du se va ja hitta häromdagen, vet du vad de här är!? De ser ut som nån slags låång svamp och när ja sparkade på den va den som nån slags gummi!?"
"- Jag bara log och börja skratta, asg, de är ju en lösfitta. Oh my god, på sidan av vägen mitt ute i skogen. Shit va sjukt asså.
Mormor berätta att de brukar stå bilar just där fast på andra sidan vägen där ungdomarna stannar och dricker öl, så de brukar ligga massa burkar och lite annat skräp där. Men en lösmus, vafan!?!?
(mormor) "- jaha då vet man att dricka öl inte är de enda dom gör här" Haha..sjukt!

Men allvarligt, vem fan slänger en sån ut genom bilfönstret mitt i skogen?? Lite skadat. Hum.

Men vi hitta även nåt annat när vi va ute, ja hittade fyra st kantareller. De är oxå lite sjukt, dom måste ha övervintrat. Klarat sig under snön på nå vis, dom såg ju inte så jätte goda ut men ändå. Kantareller i april!

Imörn så ska jag, mamma & mormor dra in till Nyköping och handla lite kläder och storhandla mat. Kommer nog bli en mysdag i tre generationer.

Nej dags att umgås lite innan de är dags att hitta sängen..

Ta hand om varandra, KRAMAR***

Kommentarer
Postat av: Fitri

Hahahaha =D Fan vad roligt!! Lovar att det inte var Timmys iaf.. Hans ligger kvar i lådan här hemma. Måste vara Mickes(Idas) ;P Pöss..

2010-04-14 @ 10:33:20
URL: http://ylmetott.blogg.se/
Postat av: Ida

Hahahahahaha din mormor är så jävla skön!



Du MÅSTE hälsa henne från mig!

2010-04-14 @ 21:17:54
URL: http://idlur.blogg.se/
Postat av: Emelinda

Hahahahaha en lösfitta? Seriöst? Hahahahaha

2010-04-19 @ 21:11:48
URL: http://emelinda.gopshusgarden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0